Monday, October 8, 2012

Malam tadi aku merenung kembali album lama yang tersimpan di dalam almari tu...syahdu pula rasanya bila melihat kembali wajah wajah sahabat yang sudah lama tak bersua..

Nak tersenyum pun ada...ada cerita di sebalik gambar kan ?

Mereka inilah insan yang pernah singgah dalam kehidupan aku satu tika dulu..setiap detik dan waktu yg telah berlalu bersama mereka..tersimpan di kotak fikiran buat selamanya..Insya Allah.

Ada yang hinggap membawa sinar dan menceriakan diri lalu terus mewarnai denai yang kita lewati, sama- sama menyelusuri lurah kepayahan dan menitiskan air mata gembira bila sama sama mengenggam kejayaan

Namun ada juga yang hadirnya cuma seketika...dan cuma untuk memporak perandakan lagi kekosongan di jiwa. Aku percaya semua diantara kita pernah bertemu insan sebegini dalam hidup  kita semua. 

Baru aku sedar, sepatutnya kita perlu menghargai kehadiran mereka pada waktu itu, biar apapun tujuan dan watak mereka keteka itu, mereka lah yang mengajar kita erti kehidupan sehingga hari ini. Tanpa kemesraan dan keikhlasan pada masa lalu, tak mungkin ada silaturrahim sehingga ke hari ini.  Tanpa kepuraan puraan dan pengkhianatan dari selebihnya juga, tak mungkin kita lebih bijak dan matang hari ini dalam bertindak dan membuat keputusan.

Setiap insan jahat yang anda temui dan mengecewakan kita, Allah SWT akan gantikan dengan dua kali insan yang lebih baik dan akan menenangkan jiwa kita. Tak percaya ? cuba lihat siapa di sebelah anda sekarang ni....:)

Jangan bersedih  teman. Ceria dan senyumlah sentiasa :-







No comments:

PEJAMKAN MATAMU ITU..DAN LIHATLAH SEGALANYA

KENAPA KITA PERLU PEJAM MATA KETIKA TIDUR..PEJAM MATA KETIKA MENANGIS...KETIKA MENCIUM SESUATU ATAU SESEORANG YANG KITA SAYANG, KETIKA NAK MEMBAYANGKAN SESUATU, DAN ADAKALANYA KETIKA MENZAHIRKAN PERASAAN YANG SERONOK..
KERANA PERKARA PERKARA TERINDAH ITU SEBENARNYA DAPAT DIGAPAI. DIRASAI DAN DIALAMI OLEH KITA HANYA DENGAN MENUTUP MATA. JANGAN TERTIPU DENGAN MATA YANG MELIHAT, SEBALIKNYA LIHATLAH DENGAN MATA HATI.

Cari Kat Sini

About Me

My photo
Bertaubat lah berkali kali wahai pendosa..bertaubatlah berkali kali, sehingga taubat kamu diterima

Followers